AKU ADALAH AKU

My photo
Segamat, Johor, Malaysia
Aku Cinta Untuk Menulis Bukan Menulis Untuk Cinta

Wednesday 4 January 2012

MENCARI SESUATU YANG TAK PASTI

Aku jalani hidup ini
Tanpa mengenal erti kasih
Setiap hari bagaikan tiada erti
Hanya menanti sesuatu yang tak pasti

Hatiku terasa kosong
Bagai ada sesuatu
Yang akan menghuni nanti
Tapi aku sendiri tak pasti

Aku tercari-cari
Sesuatu yang  bagai bersembunyi
Menjauh dari diriku
Saatku ingin mendekati

Aku hampir berputus asa
 Berhenti dari bermimpi
Tuk menggapai sesuatu
Yang mungkin tidak pernah terwujud

Akhirnya ia datang secara sendiri
Menyerah tanpaku duga
Datang saatku sudah terlupa
Hati ini terasa sungguh damai
Cahaya yang muncul
Singgah tuk menerangi
Hidup yang dalam kegelapan
Aku telah memiliki
Cinta nan suci abadi
Cintaku pada Ilahi
Yang selama ini tidakku sedar
Bahwa aku telah mengabaikannya

Cinta ini tak mungkin lagi
Tuk ku biar ia pergi
Kerna cinta itu adalah sejati
Selama hayatku di dunia ini
Akanku setia pada yang Satu
Hingga ajalku tiba nanti

No comments: