AKU ADALAH AKU

My photo
Segamat, Johor, Malaysia
Aku Cinta Untuk Menulis Bukan Menulis Untuk Cinta

Monday 30 January 2012

NAFSU

Manusia sudah sememangnya manusia...yang punya rasa...yang punya nafsu..yang punya hati...ssungguhnya manusia adalah selemah-lemah makhluk bila terikat dgn nafsu...kdgkala boleh mnjdi baik,kdg boleh mnjadi liar...kerana nafsu,mnusia brsatu..kerana nafsu jugalah manusia berseteru....segalanya adalah berpandukan nafsu....menjadi lumrah,manusia punya nafsu tuk dicintai,disayangi,dimanjai,difahami......tapi kdgkala,nfsu itu boleh d slh erti....dan menjadi mangsanya selalunya adalah perempuan...kerana perempuan adlh selemah-lemah manusia....hati mrk trlalu lmbut....dan apabila mncintai seseorang itu,mrk mnjdi polos...mnjdi ibrt sang boneka yg rela di perakukan apa2 kerana cinta,cinta yg ssungguhnya bukanlah berlandaskan kjujurn,keikhlasan,ktulusan....tpi semata-mata krn nafsu....dek kerana ingin membuktikan bukti cinta sejati kepada sang lelaki....sngup mngorbnkn harta dan mruah yg d jga slm ini,semata-mata kerana nafsu serakah lelaki....bukan shj perempuan yg d prgunakan..lelaki juga mnjdi mngsa...mngsa kepada nafsu...nafsu perempuan yang terlalu menginginkan kesempurnaan,kesenangan dan kedudukan....bukan ku terlalu trauma untuk bercinta...tpi aku terlalu takut untuk mnghdpi nafsu yg trlalu  sukar utk aku hdapi..sedang percintaan ku dgn Allah juga  mmpu trgugat dek krn nfsu,apatah lgi cinta ku dgn mnusia....nfsu3..smemangnya kau berkuasa...tpi,msih tak kau mmpu tuk mlwn Allah S.W.T. yg bukn lbih brkuasa utk mngwlmu...

No comments: